Heeft het materiaal aandacht voor een evenwichtig verdeelde aanwezigheid en rol van jongens en meisjes, mannen en vrouwen?

Sofie is racepiloot

Engineers are cool

TOS21

Het project Techniek op School voor de 21ste eeuw (TOS21) biedt een conceptueel kader voor techniekonderwijs en doorlopende leerlijnen voor het leren van techniek vanaf de kleuterschool tot het einde van het secundair onderwijs. Dit kader is niet disciplinegebonden, noch ontwikkeld voor een bepaalde onderwijsvorm. Het TOS21-kader is gebaseerd op drie dimensies: techniek begrijpen, hanteren, en duiden. Dit project werd afgesloten op 31 augustus 2008.

Het eindrapport: http://www.ond.vlaanderen.be/nieuws/2008p/files/0827-tos21.pdf

TOS21-fiches voor 'De regenboog' in Zingem, 'De speurneus' in Gentbrugge, en 'De kleine Picasso' in Zoutleeuw.

Ada

ADA ontstond omdat in de ICT-sector (Informatie- en Communicatietechnologieën) vrouwen nog steeds sterk ondervertegenwoordigd zijn. Het project is vernoemd naar de eerste vrouwelijke programmeur ADA Lovelace.

Op de website vind je informatie over acties van het netwerk, opleidingen, beroepen, workshops..