Stimuleringsvraag

Laat het voorbeeld toe verschillende partners te betrekken?

STEM Concretisering

Dinowetenschapper

In het project Dinowetenschappers van het Londense Natural History Museum ervaren kinderen wat het is om wetenschapper te zijn. Met een Dinowetenschapperlogboek in de hand maken zij een ontdekkingsreis waarin zij antwoord zoeken op 'wetenschappelijke vragen'.

Wetenschap op stap

Met ‘Wetenschap op Stap’ wil het Vlaams Instituut voor Biotechnologie levenswetenschappen binnenbrengen in de lagere scholen met als hoogtepunt het bezoek van een ‘echte wetenschapper’ of ‘laborant’ aan de klas. Met dit project wil VIB hiermee ook de onderzoekende houding van kinderen stimuleren.

Klik hier voor meer informatie.

Kunstig leren

Geometrische vormen leren benoemen dankzij kubistische werken..

Meer informatie op de website van het educatief kunstproject van vzw Start with ART www.startwithart.org

Imker op school

Een imker komt op bezoek in de klas en maakt leerlingen enthousiast over bijtjes, bijenkasten en honing.